Höst 2020

Festivaldag 7 november inställd!

Det blir ingen endags festival på Dynamo lördag 7 november. Det rådande pandemiläget förhindrar oss att genomföra denna efterlängtade festival. Men vi räknar med att genomföra den senare. Kanske redan i december eller i början av 2021. Håll utkik här efter aktuell information. Frågor kan skickas till info@annanmusik.se

______________________________________________________________________________

The Electrics

Lördag 17 oktober kl 15   Norrköpings konstmuseum- Harlekinen

The Electrics: Axel Dörner – trumpet, slide trumpet. Sture Ericson – saxofoner. Joe Williamson – bas. Raymond Strid – trummor.

The Electrics firar 20 år med improvisation och free jazz på scener i Europa och Nordamerika, och 3 LP/cd. De hoppas i detta nådens år att kunna genomföra sin jubileumsturné som går till Sverige, Tjeckien, Österrike, Tyskland och Norge. The Electrics blandar melodier och rytmer från traditionell jazz, med musik som fokuserar på enbart ljud och klang. Det kan växla snabbt och ställer krav på musikernas koncentration och förmåga att byta riktning. För publiken är det ett ljudande äventyr för alla nyfikna öron! “It´s a total music conception fully realised by highly skilled players who impose no limits on their instruments.” (Julian Cowley – The Wire)

OBS begränsat med platser. För att vara säker på plats, meddela via e-post info@annanmusik.se, om du vill komma och lyssna. Biljetter köps i entrén. Kontant eller Swish. Entré 100 kr. Medlemmar fri entré. Medlemskap i Annan Musik kostar 200kr

Nu är det äntligen en konsert på gång! Söndag 20 september kl 15, kommer duon NoBeNo till Norrköping och Norrköpings konstmuseum. Soroor Notash och Shekufeh Pariab spelar klassisk persisk musik och folkmusik från Iran. Båda är uppvuxna i Iran och bosatta i Stockholm. Sedan 2017 har de en duo, NoBeNo, och har medverkat på olika folk- och världsmusikevenemang i Sverige, Både som duo och i samarbete med andra musiker. Soroor spelar Tar och Setar (persisk luta) och sjunger. Hon improviserar och skriver egna låtar och har tonsatt dikter från gamla och nya persiska poeter. Shekufeh spelar Daf, Bendir och flera andra slagverk. I den här konserten kommer de spela egenkomponerade stycken och avsluta med några folkvisor från Khorasan, Nordöstra Iran.

Publikantal är begränsat till 30 personer. Meddela i förväg om du vill vara säker på plats: info@annanmusik.seEntré 100kr. Fri entré för medlemmar