Vår 2020

Ännu en inställd konsert! Lördag 25 april kl 15 Norrköpings konstmuseum. Duo NoBeNo – Soroor Notash och Shekufeh Pariab, med musik från Iran och Azerbadjan. Vi flyttar denna konsert till september. Håll utkik efter mer information.

Inställd konsert! Söndag 22 mars kl 15 Norrköpings konstmuseum

Tyvärr kan inte BAGMAN – Ericson/Thomas/Strid ta sig till Norrköping. Vi skjuter upp konserten på obestämd tid. Vi hoppas att nästa konsert 25 april kl 15 med Duo NoBeNo (musik från Iran och Azerbadjan), går att genomföra. Dessa musiker bor i Sverige.

Bagman tar sitt avstamp i europeisk improviserad musik och freejazz. Ögonblickets intuitiva impuls är trions kreativa credo. Abstrakta ljudscenerier kan förvandlas till explosiva utbrott med drag av jazz. Olika objekt kan komma i spel som preparationer och ljudproducerande prylar. Alla musiker har lång erfarenhet inom fria musikformer.  Pat Thomas (UK) trakterar ett piano som få. Han kan transformera Monk och Ellington och har en värdefull bakgrund som medlem i Derek Baileys och Tony Oxleys ensembler. Raymond Strid (S) trummor är en nestor inom svensk improvisationsmusik. Han har arbetat med storheter som Gush, Tarfala Trio, Crispell-Jormin-Strid m.fl. Sture Ericson (S) saxofoner, presenterade sig för den svenska och internationella publiken med den legendariska saxofonkvartetten Position Alpha, och har därefter spelat med The Electrics tillsammans med Axel Dörner, Joe Williamson och Raymond Strid. Ericson har också erfarenheter med musiker som Derek Bailey, Otomo Yoshihide, Phil Minton.

Entré 100kr Medlemmar Annan Musik fri entré. Medlemskap kostar 200kr.

www.annanmusik.se  E-post: info@annanmusik.se

Nu har Annan Musik planerat sitt program för våren 2020. Det blir tre konserter: Lördag 29 februari kl 15 på Norrköpings konstmuseum spelar The End. En ganska ny konstellation med bland andra saxofonisten Mats Gustafsson och sångerskan Sofia Järnberg. Med trummor, elgitarr och ytterligare en sax blir det stökig och rytmiskt rockig improvisationsmusik. Söndag 22 mars kl 15 på konstmuséet blir det klassisk friformjazz. En trio med saxofonisten Sture Ericson, trummis Raymond Strid och pianisten Pat Thomas. Tredje konserten är Lördag 25 april kl 15 även då på konstmuséet. Duo NoBeNo är två kvinnor från Stockholm som spelar och sjunger musik i persisk tradition och även folksånger från Azerbadjan. Sång, slagverk och stränginstrument.

Mats Gustafsson’s ”The End: Mats Gustafsson (baritone saxophone), Kjetil Møster (tenor saxophone), Sofia Jernberg (voice, vocal), Anders Hana (guitar), Børge Fjordheim (drums).

Håll utkik efter mer utförlig information ett par veckor inför varje program. Även facebook och utskick till de som är medlemmar.